Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
Tardor Solidària 2025
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Valldaura. 1150-2025. Una història de monjos, reis, nobles, industrials i investigadors'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
ACTUALITAT
La Ciutat
El servei, adreçat a tota la ciutadania, ofereix orientació sobre amiant, ajuts a la rehabilitació, eficiència energètica i accessibilitat, amb cita prèvia a l’Oficina d’Habitatge.
L’Ajuntament ha posat en marxa un nou punt d’assessorament i informació per ajudar la ciutadania en tots els tràmits i dubtes relacionats amb la rehabilitació d’edificis i la retirada d’amiant. El servei neix amb la voluntat d’oferir un suport proper i especialitzat, i facilitar l’accés a les diverses línies d’ajuts i mesures vigents.
Aquest nou espai atén consultes vinculades a la transició energètica, amb assessorament personalitzat per millorar l’eficiència dels edificis i habitatges. També proporciona informació sobre les línies d’ajuts per a la rehabilitació convocades per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, els Fons Next Generation i altres programes vigents, tant per a actuacions de rehabilitació energètica com per a habitatges unifamiliars, instal·lació de plaques solars o millores en el consum energètic. A més, orienta sobre els beneficis fiscals aplicables.
El punt d’assessorament ofereix també suport en la tramitació de cèdules d’habitabilitat i certificats d’eficiència energètica, així com informació sobre els requisits i la normativa actual. Pel que fa a l’accessibilitat, el servei orientarà sobre l’aplicació de la nova normativa per facilitar la realització de millores als edificis.
Un altre dels àmbits destacats és l’amiant: la ciutadania que ho sol·liciti rebrà informació detallada sobre els protocols de retirada i les subvencions disponibles per eliminar aquest material dels immobles amb seguretat i garanties.
A més, el servei inclou l’assessorament energètic a la llar, amb recomanacions per reduir el malbaratament energètic, optimitzar l’autoproducció i autoconsum, regular adequadament les calefaccions i utilitzar els electrodomèstics de manera eficient. En situacions de pobresa energètica, es proporcionarà suport i orientació per acompanyar les persones en situació de vulnerabilitat.
El punt d’assessorament funciona amb cita prèvia, que es pot demanar a través de la pàgina web de l’Ajuntament o presencialment a l’Oficina d’Habitatge (carrer de les Fontetes, 3). L’horari d’atenció és dilluns i dimecres de 16:30 a 19 h.
Per a consultes, la ciutadania també disposa del correu electrònic rehabilitacioedificis@cerdanyola.cat
Punt d’assessorament i informació sobre rehabilitació d’edificis
Tornar al llistat de noticies