Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Festa de Tardor de Sant Martí 2025
XVIII Jornades Gastronòmiques del Bolet
Mostra Documental '80 anys amb Isidre Grau'
Exposició Concurs fotogràfic 50è Aplec de la Sardana
Tardor Solidària 2025
Exposició 'Valldaura. 1150-2025. Una història de monjos, reis, nobles, industrials i investigadors'
Exposició 'Segur que tomba: Moviments i accions de lluita antifranquista (1960-1975)'
ACTUALITAT
La Ciutat
L’11è Esmorzar de Can serra, celebrat el 31 d’octubre a la Masia Can Serraparera, va reunir el teixit econòmic local per compartir el full de ruta del desenvolupament econòmic de la ciutat
L’Ajuntament va presentar el nou Pla Estratègic de Promoció Econòmica durant l’11è Esmorzar de Can Serra, celebrat el divendres 31 d’octubre a la sala Campoamor de la Masia Can Serraparera. L’acte, organitzat pel Servei de Promoció Econòmica, va reunir empreses, entitats i agents del territori per conèixer les línies mestres del futur econòmic de la ciutat.
La regidora de Promoció Econòmica, Cristina Padilla, va obrir la jornada destacant que “Cerdanyola és un referent perquè tenim un ecosistema únic d’innovació, amb més de 50 centres de recerca, la UAB, el PRUAB, el Sincrotró ALBA i un potent teixit d’activitat empresarial”. Padilla va remarcar la importància de teixir aliances públicoprivades i va afirmar que “el futur el construeixen les persones. Una cosa és tenir talent, però cal planificació, i per això hem fet aquest pla”.
Segons la regidora, el Pla Estratègic servirà per posar sobre la taula un full de ruta compartit, obert i adaptable a les necessitats canviants de la ciutat: “No és un pla tancat, perquè ens trobarem nous reptes, però ens ajudarà a créixer i a definir els projectes de futur”.
Un pla per a un model econòmic sòlid, sostenible i inclusiu
El document, elaborat amb el suport de la consultora Daleph, defineix una estratègia territorial en l’àmbit del desenvolupament econòmic local i de l’ocupació. Té com a objectius principals:
El pla s’ha construït a partir d’una anàlisi de dades, entrevistes amb agents locals i grups de treball sectorials dels àmbits d’empresa, innovació, comerç i serveis. La diagnosi destaca una població molt formada però envellida, una baixa taxa d’atur, un teixit empresarial sòlid basat en pimes i un ecosistema d’innovació capaç de liderar l’economia del coneixement.
Cinc missions per al futur de Cerdanyola
El Pla Estratègic de Promoció Econòmica s’articula al voltant de cinc grans missions que defineixen el rumb del desenvolupament econòmic de Cerdanyola i es concreten en 13 objectius estratègics i 44 projectes. La primera missió, potenciar el talent i una ocupació de qualitat per a tothom, inclou iniciatives com el desenvolupament d’una estratègia local de Formació Professional i la creació d’una Taula Local d’Ocupació i Talent, espais de concertació que permetran connectar la formació amb les necessitats reals de les empreses. La segona missió, fer créixer un teixit empresarial més competitiu i innovador, preveu la creació d’un Hub d’Innovació i la posada en marxa d’una ordenança Sandbox Urbà (Espais d'Experimentació), que facilitarà la prova de nous projectes i tecnologies al municipi. En tercer lloc, per aconseguir uns polígons d’activitat econòmica atractius i preparats per a la inversió, es treballarà en l’elaboració d’un pla d’inversions als PAE i en l’impuls de la creació i atracció de startups vinculades a l’ecosistema local d’innovació. La quarta missió aposta per uns serveis de proximitat i una economia del visitant orientada al 2030, amb programes per afavorir el relleu generacional al comerç i per adaptar l’oferta de ciutat a nous perfils de visitants. Finalment, la cinquena missió se centra en una governança basada en dades i una marca-ciutat del coneixement, amb la creació d’una Taula d’Activitat Econòmica i Ocupació i una estratègia relacional de l’àrea de Promoció Econòmica que reforçarà la cooperació i la projecció de Cerdanyola com a ciutat referent en innovació i sostenibilitat.
Mirada metropolitana i visió d’innovació oberta
Després de la presentació del pla local, Oriol Estela, coordinador general de l’Associació Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, va exposar el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, incidint en la importància de la cooperació territorial i el creixement sostenible.
La part de conferències va concloure amb la intervenció d’Esteve Almirall, catedràtic d’ESADE i investigador associat a la Haas School of Business de la Universitat de Califòrnia (Berkeley), expert en innovació oberta i societats intel·ligents, que va compartir reflexions sobre el paper de les ciutats en la construcció de societats més resilients i connectades.
L’acte va finalitzar amb un espai de networking, que va permetre intercanviar idees i establir noves sinergies entre els agents econòmics del municipi.
Amb aquest pla, Cerdanyola reafirma el seu compromís amb un model de desenvolupament econòmic sòlid, sostenible i inclusiu, que posa les persones al centre i aposta per la innovació com a motor de futur.
Tornar al llistat de noticies